SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
📖 Röda Tråden

 
LAGASSIST HEMMAMATCH

Bakgrund

Seriesystemet i Sverige för våra representationslag är uppbyggt på så sätt att de lägre serierna arrangeras av Upplands Fotbollförbund, UFF och i dessa serier är regelverket kring matcherna något lättare. Däremot i de nationella serierna som anordnas av Svenska Fotbollförbundet, SvFF ställs det lite andra krav på oss som förening när vi arrangerar hemmamatcher.

  • På herrsidan är det nationella serier från Div. 3 och uppåt.
  • På damsidan gäller Div. 2 och uppåt. 

Schema

Så länge vi har förmånen att ha ett representationslag så högt upp i seriesystemet så att vi tillhör en serie som anordnas av SvFF, så har vi även ett rullande schema mellan lagen att hjälpa till administrativt vid dessa hemmamatcher. Kansliet ser till att upprätta ett schema tidigt på säsongen där vårt pojk-, flick- och juniorlag i “rätt ålder” får i uppdrag att assistera vid  hemmamatcherna.

Bollkallar/Bollisor

Till våra hemmamatcher ska det alltså placeras ut 6-8 st bollkallar/lisor runt planen, de yngre får gärna stå parvis men det krävs då fler självklart. Alla bollkallar/lisor får varsin läsk och hamburgare/korv (beroende på vad som finns tillgängligt) som tack för hjälpen!

 

Hjälp på plats

Samtidigt så sliter lagledningen i herrarna hårt inför och under varje hemmamatch då det krävs mycket runt omkring. De äldre lagen klarar nedanstående delar själva, medans för de yngre lagen krävs att föräldrar i första hand och ledare i andra hand hjälper till. Oftast är man ju ändå närvarande med sitt barn och bistår då med att ta inträde innan match och även sköta kiosken. Vi som förening har jämförelsevis mycket lite obligatoriska plikter för föreningen och denna extra hjälp uppskattas mycket och bidrar stort till vår härliga föreningskänsla!

 

Administrativt

Lagledaren bekräftar senast fem dagar innan matchdag till A-laget att de har tagit hand om uppgiften och ser till att det finns aktiva/föräldrar/ledare på plats enligt överenskommelse, dock senast 45 minuter innan matchstart för de som ev. ska ta inträde och kiosk samt 30 minuter innan för övriga. Matchtiden hittar ni också i vår matchkalender och som sagt i schemat.  Om ni som lag får förhinder byter ni dag med annat lag och meddelar kansliet på kansli@haboff.se så schemat kan uppdateras.

 

OBS! Glöm inte heller att lägga upp detta i er kalender, dels som påminnelse men även för att registrera närvaro för aktiviteten!

 

 
Fotbollens spela, lek och lär
💗 Stöd Håbo FF
Våra stolta huvudsponsorer
Stöd våra sponsorer som stödjer oss!
Välkommen Nästa